1. Vilkår
1.1. Alle leverancer af serviceydelser sker i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”
1.2. Købers bemærkninger i bestillinger anses ikke som fravigelse af vores salgs- og leveringsbetingelser medmindre Blanko Polering ApS (herefter blot ”Blanko”, ”vi” eller ”os”) skriftligt har accepteret disse.
1.3. Du skal være opmærksom på at aftalen først er gældende, når vi har sendt dig en ordrebekræftelse. Din aftale består herefter af ordrebekræftelsen og Betingelserne (samlet benævnet ”Aftalen”). I tilfælde af modstridende formuleringer har ordrebekræftelsen forrang.
1.4. Blanko har mulighed for at annullere Aftalen som følge af trykfejl, tekniske problemer og lignende situationer.
2. Afbestilling
2.1. Der er gratis ombooking og afbestilling indtil 24 timer før pudsningen/poleringen skal udføres. Vi har muligvis sagt nej til andre bestillinger, så afbestilling eller ombooking, hvor der er mindre end 24 timer til aftaletidspunkt, kan det fulde beløb af det pågældende tilbud blive opkrævet.
3. Tilfredshedsgaranti og reklamation
3.1. Skulle du mod forventning ikke være tilfreds med din pudsning/vinduespolering, retter vi op på vores fejl og/eller mangler, da vi arbejder med 100% tilfredshedsgaranti.
3.2. Senest 24 timer efter pudsningen/poleringen skal der rettes henvendelser pr. Telefon: 22339197 eller e-mail: info@blanko-polering.dk.
3.3. Herefter vil vi rette op på vores fejl hurtigst muligt.
3.4. Skulle reklamationen være uberettiget, fx ved tilkalket ruder, skidt på indersiden eller lignende, så kan Blanko opkræve DKK 75,- ved næste regning.
4. Abonnement
4.1. Når du tegner et abonnement ved Blanko Polering ApS, er du bundet indtil opsigelse. Der er 14 dages opsigelsesfrist. Opsigelsen modtages kun på mail: Info@blanko-polering.dk
4.2. For at lave fornuftige priser til vores kunder gælder alle tilbud som minimum 3 besøg, der skal udføres indenfor 6 måneder.
4.3. Stoppes abonnementet før de 3 første besøg, så kan Blanko gøre krav på betaling for svarende til udført arbejde for disse.
4.4. Det er muligt at bede om pause i sit abonnement med 14 dages varsel på mail: info@blanko-polering.dk
4.4.1. Du har som kunde mulighed for at pause dit abonnement i maksimum 3 måneder – ved pause på længere end 3 måneder, betragtes det som ny opstart, hvor 3 første besøg af gældende igen.
5. Betaling
5.1. Betaling skal ske kontant eller netto senest 8 dage efter hvert besøg, medmindre andet fremgår af aftalen. Der opkræves et rykkergebyr på DKK 100,- pr. rykkerskrivelse ved overskridelse af betalingsfristen. Herunder tillægges morarenter i henhold til renteloven.
5.2. Ved abonnement påkræves oprettelse af betalingservice(PBS)
6. Vinduespusning/vinduespolering, vinduesrens eller vinduesskrab
6.1. En almindelig vinduespusning/vinduespolering af dine vinduer, foregår på traditionel vis med indsæbning af vinduer, polering og efterfølgende aftørring af vindueskarme.
b. Ved særligt beskidte ruder, benytter vi os af en vinduesrens, som indeholder et stærkere alternativ end vores almindelig sæbe og her sætter vi vinduet i blød for at opløse fedt, skidt eller lignende. Her beder vi om kundens skriftligt samtykke inden.
6.2. Ved vinduesskrab benytter vi os af et lille værktøj, der kan fjerne skidt, som ovenstående ikke kan fjerne, fx maling. Det er sandsynligt, at dette værktøj kan lave små ridser i glasset. Her beder vi om kundens skriftlige samtykke inden.
6.3. Alle vinduer bedes være ryddet, så vinduespudseren kan komme til og udføre sin opgave ordentligt, herunder gardiner, persienner, møbler og andre genstande.
7. Skader og ansvars begrænsning
7.1. Blanko fraskriver sig ethvert ansvar ved skader, som opstår i forbindelse med åben og lukning af vinduer.
7.2. Vinduespudsning kræver oftest at vinduer åbner og lukkes. Derfor er det altid kundens ansvar, at alle vinduer kan åbnes og lukkes uden problemer.
7.3. Alle genstande tæt på vinduet, skal fjernes inden vinduespudsning/vinduespoleringen, herunder gardiner, persienner og lign.
7.4. Blanko fraskriver sig ethvert ansvar ved skader på gardiner, persienner og lign, der ikke er blevet fjernet forud for vinduespudsningen
7.4.1. Ofte opdages ridserne på ruden først, når ruden bliver ren. I Blanko Polering ApS benytter vi os kun af professionelt udstyr, som er udviklet til vinduespudsere for ikke at lave ridser.
7.5. Blanko fraskriver sig derfor ethvert ansvar ved ridsede ruder under eller efter udført service.
7.6. Vi bruger professionel vinduespudsersæbe, som er indkøbt til at kunne komme i kontakt med andre flader i hus og have uden problemer.
7.7. Blanko fraskriver sig derfor ethvert ansvar overfor køber for nogen form for følgeskader eller indirekte tab, som måtte udspringe af eller i relation til en aftale, som reguleres af disse salgs- og leveringsbetingelser.
8. Priser og prisregulering
8.1. Alle priser til private er uden undtagelser inkl. Moms
8.2. Alle priser til erhverv er uden undtagelser ekskl. Moms
8.3. Alle priser via telefon, email og sms er som udgangspunkt vejledende, hvilket vil sige, at prisen kan blive ændret – det kan blandt andet skyldes at antal ruder ikke stemmer overens med informerede antal ruder.
8.4. Blanko forholder sig retten til at regulere priser, hvis:
Opgaven ændres, der ændres i intervallet, årlig indeksregulering, valutakursændringer, prisforhøjelser fra underleverandører, materialeprisstigninger eller lignende.
8.5. Gebyrliste
9. Levering
9.1. Vores vinduespudsere kommer ud til kunder i aftalt tidsrum. Tidsrummet er som udgangspunkt på to timer, medmindre andet fremgår af ordrebekræftelsen.
10. Force Majeure
10.1. Blanko er fri for ethvert ansvar for manglende opfyldelse af sine forpligtelser i aftalen eller disse betingelser samt følgerne heraf, når opfyldelsen er blevet umulig eller urimelig vanskelig på grund af begivenheder, som ligger uden for Sælgers kontrol. Som eksempel på force majeure kan nævnes krig, brand, strejke af mere generel karakter, lockout samt usædvanlige naturbegivenheder. Force majeure foreligger desuden, såfremt Blanko kun ved uforholdsmæssige omkostninger kan opfylde aftalen.
11. Markedsføring 11.1. Ved booking af vinduespolering/vinduespudsning bekræfter du at hermed, at Blanko må tilføje dig til deres mailliste. Herfra vil vi sende dig relevante tilbud. Du kan til enhver til framelde dig igen.
12. Underleverandør
12.1. Ved travlhed kan vi benytte os af vores professionelle samarbejdspartnere. Vi garanterer stadig samme kvalitet og selvfølgelig samme tilfredshed garanti.
13. Persondata
13.1. Klik her for at se, hvordan vi behandler persondata.
14. Fortrydelsesret
14.1. Du har 14 dages fortrydelsesret ved køb af abonnement, når du handler hos Blanko ApS. Fortrydelsesretten løber fra modtagelsen af ordrebekræftelsen. Du skal inden for 14 dage fra modtagelse give meddelelse om, at du ønsker fortryde dit abonnement. Meddelelsen skal gives pr. mail: info@blanko-polering.dk.